Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

 

 

 

käytössäni on syke-ohjelma

mikä ATP, klikkaa
auktorisoitu PTauktorisoitu PT

 



 

 

Bungy Pump vastussauvat nyt myynnissä  https://holvi.com/shop/pt-lennu/section/valineet/

kokemuksia:

"Ihan mahtavan tehokkaat sauvat, tuntui koko kehossa! ISO KIITOS LENNU hyvistä sauvoista, opeista, treenistä ja venyttelyistä! 

 

"Oli aivan uskomattoman tehokasta, nyt todella tuntee kropassa kuinka kokonaisvaltaisesti treeni vaikutti :) Kiitos Lennu!"

Vastussauvoista tietoa täältä

 

Kuvagalleria

Aikataulut vai ”go with the flow”?

Lisätty 28.06.2018

Liiankin tuttua on kuulla ihmisten puhuvan asioiden tekemisestä ”sitten kun”

Liikunnan aloittaminen, elämäntapamuutos, suursiivous, soitto vanhalle ystävälle taikka mikä tahansa asia, jota aikoo joskus tehdä.

Itselläni on tosi paljon asioita, joita olen suunnitellut tekeväni tai jotka ovat ”täytyy tehdä” -listalla. Mutta aina jokin toinen asia vie ajan ja taas se vähemmän kiireellinen asia siirtyy sinne jonnekin. On kaappien siivoamista, tavaroiden hävittämistä, ompelu- ja askartelutöitä, valokuvaamista, lukematon määrä kirjoja, katsomattomia elokuvia ja vaikka mitä.

Loma on myös aikaa, jolloin luulee ehtivänsä tekemään sitten nuo kaikki odottavat asiat. Ei niitä ehdi, jos asiaa ei suunnittele. Olen niitä tyyppejä, joille aikatauluttaminen on lähes elinehto. Matkalle lähtiessä suunnittelen aikatauluja heti lähtöpäivän aamuheräämisestä alkaen. Selvitän matkakohteessa liikkumiset, hintatason, majoituspaikan ja tietenkin tekemiset kohteessa. Näin suunitellen saan matkasta enemmän irti, eikä paikan päällä mene energiaa sen pohtimiseen, mitä voisikaan nähdä ja tehdä. Tottakai on oltava löysää ja mahdollisuus muuttaa suunnitelmia tilanteiden mukaan, mutta se punainen lanka pitää olla. Etukäteen mahdolliset lippuvaraukset valmiiksi jne.

Viikonloppuaamuisin herätessäni kaikessa rauhassa alan jo sängyssä pohtimaan päivän ohjelmaa. Minne menemme, milloin menemme ja mitä teemme. Tämä saa usein mieheni näkemään punaista. Viimeksi asiasta keskustellessamme hän sanoi, eikö vaan voisi olla ja mennä ”go with the flow”? Kaikkea ei todellakaan voi suunnitella liian tarkasti ja tiukasti, mutta tarvitsen raamit. Muutoksiakin voi aina tehdä tilanteen mukaan.

Elämäntapamuutosta suunnitellessa on hyvä pohtia itselleen tavoitteet sekä välitavoitteet. Sehän on jo yksi aikataulu. Missä ajassa aiot saada asian tapahtumaan. Jotta tuohon asetettuun tavoitteeseen pääsee, on asetettava aikatauluja. Kuinka monta kertaa viikossa aikoo tehdä mitäkin ja mitä muuta se vaatii. Jos suunnittelee tekevänsä vaan jotain jossain ajassa, ei se todennäköisesti tule toteutumaan. Aina tulee hyvinkin suunnitellun matkan varrella yllätyksiä. Sairastumisia, loukkaantumisia, henkilökohtaisia syitä, joiden vuoksi aikatauluun on tehtävä muutoksia. Sen takia ei treenata, että se on pakko, kun kalenterissa lukee, mutta suunnittelu tuo lisäpotkua ja ryhtiä. Myös lepopäivät suunnitellaan.

Personal Trainerin kanssa tavoitteiden asettaminen realistiseksi on helpompaa, kuin yksin. Usein uuteen lähtiessä on into kova, mutta joskus vauhti on vaikea asettaa realistiseksi. Tässä ei ”go with the flow” ole paras vaihtoehto, vaikka sillekin on paikkansa esimerkiksi rentoutumisharjoituksissa. Silloin annetaan rentoutumiselle tilaa ja unohdetaan aikataulut.