Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

 

 

 

käytössäni on syke-ohjelma

mikä ATP, klikkaa
auktorisoitu PTauktorisoitu PT

 



 

 

Bungy Pump vastussauvat nyt myynnissä  https://holvi.com/shop/pt-lennu/section/valineet/

kokemuksia:

"Ihan mahtavan tehokkaat sauvat, tuntui koko kehossa! ISO KIITOS LENNU hyvistä sauvoista, opeista, treenistä ja venyttelyistä! 

 

"Oli aivan uskomattoman tehokasta, nyt todella tuntee kropassa kuinka kokonaisvaltaisesti treeni vaikutti :) Kiitos Lennu!"

Vastussauvoista tietoa täältä

 

Kuvagalleria

Kukin tyylillään

Lisätty 20.11.2017


rentouttavaa askartelua, Tontut nuotiolla
rentouttavaa askartelua, Tontut nuotiolla Tätä kirjoittaessani on 41 päivää tätä vuotta jäljellä. Pohditaan joulusuunnitelmia ja lahjoja. Yhä enemmän, onneksi, annetaan aineettomia lahjoja. Elämyksiä, hemmoteluja, lahjakortteja jne. Tavaraa alkaa jokaisella olla kaapit pullollaan, sekä lapsilla, että aikuisilla. Itse sain eilen viettää lapsenlapseni kanssa päivän yhdessä. Ei menty mihinkään. Vietimme päivän yhdessä puuhastellen ilman kiirettä. Leivoimme ja askartelimme. Uskon, että yhdessä vietetty aika on paljon arvokkaampaa, kuin kalliin lelun antaminen.

Kun vuosi lähenee loppuaan, alkaa myös monen mielessä jo piirtyä suunnitelmat tulevasta vuodesta ja pohdinnat myös menneestä vuodesta. Mikä oli hyvää, mikä ei niin hyvää. Mikä tuo hyvää oloa ja mikä taas huonoa? Usein hyvän olon takana on oma kokonaisvaltainen hyvinvointi. Kun itse voi hyvin, jaksaa myös olla toisille hyvä ja jakaa hyvää oloa.

Mistä sitten hyvinvointi löytyy? Yksilöllistä, kyllä. Kuitenkin perusta, jolle omaa hyvinvointia on hyvä lähteä rakentamaan, löytyy sekä henkiseltä, että fyysiseltä puolelta. Näiden balanssin ollessa kunnossa pienet vaikeudet saattavat hetken heiluttaa, mutta eivät pääse kaatamaan kumoon.

Asiakkaina minua motivoivat erityisen läheisesti ihmiset, jotka ovat kiinnostuneita omasta hyvinvoinnistaan. Kuinka keho toimii ja kuinka sen saa toimimaan optimaalisesti. Ihmiset, jota ovat tehneet päätöksen huolehtia itsestään oman terveyden ja hyvinvoinnin, ei kauneusihanteiden, kannalta.

Asiakkaani kertoi minulle, kuinka valmennuksen aikana, (jota on jatkunut jo kahdeksan kuukautta) olo on kohentunut huomattavasti pienillä muutoksilla. Kuinka pilates ohjaaja on huomannut kehonhallinnan parantuneen, ystävien huomanneen virkistyneen ja kaventuneen olemuksen jne. Me emme käy hänen kanssaan salilla emmekä tee painoilla kovaa treeniä. Myöskään lihaskuntotestejä taikka muitakaan kuntotestejä emme ole hänen kanssaan tehneet. Ruokavalio, lihaskuntoliikkeitä kotona välineillä, sauvakävelyä, vesijumppaa, keskivartalon hallintaa, tasapainoa, rentoutuksia… Näillä keinoilla hän on saanut uutta virtaa elämäänsä ja oloonsa. Ja oma puolisokin on lähtenyt siinä sivussa mukaan.

Toinen taas haluaa kovaa treeniä, kuntosalia, lihaskuntotestejä jne. On hyvä löytää se oma keino, joka auttaa oman terveyden ja olotilan kohentamisessa. Toinen haluaa kovaa treeniä, toinen mielenhallintaa ja rentoutumista ja kolmas jotain siltä väliltä. Joskus riittää, kun keskustelemme ja pidän kehohuoltotunnin rentoutuksineen.

Kun treeni ei tuota tuloksia ja aina on vetämätön olo, vaikka nukkuisi pitkätkin unet, voisi olla aihetta tehdä FirstBeat hyvinvointianalyysi. Siinä seurataan sydämen sykevälivaihtelua kolmen vuorokauden ajan ( ei siis sama, kuin sykevaihtelu). Analyysista saa paljon tietoa kehon palautumisesta. Kuinka treenin jälkeen palautuu, onko päivän mittaan ollenkaan rentoutavia hetkiä, vai mennäänkö koko vuorokausi stressireaktiossa. Myös yöunen palauttavuus on tärkeää. Jos uni ei ole palauttavaa, ei painonpudotuskaan tahdo onnistua huonontuneen aineenvaihdunnan vuoksi. Myös huono yöuni altistaa sydän- ja verisuonisairauksille. Aiemmin tämä oli vain huippu-urheilijoiden käytettävissä, mutta sen on huomattu tuovan ihan jokaiselle tärkeää informaatiota omasta palautumisesta ja siitä, onko esim. ylikunnossa.

Aina ei tarvitse mitata. Oma olotila kertoo paljon. Kuitenkin usein mittauksilla saadaan näkyviin asioita, joita on syytä korjata. Piilevä kakkostyypin diabetes on yksi näistä ikävistä sairauksista, joista ei oma olotila kerro pitkään aikaan mitään. Se saattaa piileskellä kytemässä pitkään. Siksi verensokeri-ym. veriarvot onkin aikuisen syytä tarkistuttaa silloin tällöin. Alkavaan diabetekseen kuitenkin pystyy itse vaikuttamaan ruoka- ja liikuntavalinnoilla. Ei tarvitse alkaa millekään dieetille eikä lähteä juoksemaan ja kuntosalille kovalla rytinällä. Pienillä valinnoilla ja muutoksilla saa aikaan isoja asioita.

Innokkaana ja malttamattomana usein käy niin, että päätös uudesta elämästä tehdään ja muutoksia lähdetään tekemään yht´äkkiä liian rajusti ilman ohjausta. Kuukausi pari sitä jaksaa ja liian raju muutos käy kropan päälle, eikä sitä jaksakaan jatkaa. Itse tunnistan itseni tästä innokkuudesta lähteä tekemään uusia asioita ja muutoksia vauhdikkaasti, mutta myös siitä, että ohjaaja, personal trainer, valmentaja mikä kenelläkin, on erittäin hyvä apu.

Kuulun myös näihin mittaajatyyppeihin. Seuraan syketietojani, hyvinvointianalyysejä, painoa, pidän treenipäiväkirjaa jne. Kun itselläni oli personal trainer, kirjasin kaikki tarkasti ylös. Kun toinen seurasi tuloksiani, se motivoi minua. Mutta jatkuva mittaaminen ei sovi kaikille. Päinvastoin, se saattaa lisätä stressiä.

Mukavaa, stressitöntä marraskuuta jokaiselle!