Background
4.2.2020vinkit, liikunta, hyvinvointi, treenaaminen, harjoittelu

Hyvää oloa

Minkälainen liikunta tuo sinulle hyvää oloa?

Treenaaminen mielletään usein kovatehoiseen ja -tempoiseen liikuntaan. Pitää sattua ja lihasten tulla kipeiksi. Itse olen vuosien aikana oppinut liikkumaan myös maltillisesti, hyvää oloa hakien. Osaan ottaa huomioon jo omat vuosien varrella mukaan tulleet rajoitteet. Takareisi on leikattu hastring-syndrooma, eikä se koskaan tunnu palautuvan ennalleen. Olkapää on leikattu ja kalkkia poistettu ja nyt oireilee toinen. Selässä ongelmaa jne. En kuitenkaan ole antanut näiden asioiden vaikuttaa niin paljon, että olisin lopettanut liikunnan. Olen muuttanut liikuntaani rennompaan suuntaan. Enemmän kehonhuoltoa, liikkumista luonnossa, kevennettyä ravintoa, eli olen opetellut rennompaan asenteeseen, vaikkaan välillä ei malta, vaan mopo lähtee käsistä. Näitä omia oppeja ja kokemuksia hyödynnän myös ohjatessani omia asiakkaitani. Koviakin treenejä voi harrastaa, mutta palautuminen pitää muistaa. Painonhallinnan suhteen myös ohjaan maltia ja rentoa elämäntapamuutosta pitkällä tähtäimellä. 

Matka ei tapa, vaan vauhti

luonnossa%20liikkuen-me.jpg

Ulkoilemaan mars!

Linnut laulavat kauniisti ja päivät ovat jo pidentyneet. Lisäksi kesäaikaan siirtyminen toi iltoihin vielä lisää valoisuutta. Nyt kannattaa lähteä ulos. Ei tarvitse mennä sinne ulkoilualueelle, jossa on suuret ihmismassat, vaan lähimetsään tai jonnekin hieman syrjemmälle. 

Tarjouduin pitämään ulkotreenin vapaaehtoisella maksulla, jotta saisin ihmisä liikkumaan, mutta yhtään ilmoittautunutta ei ole ollut. Ulkona on helppo pitää riittävä turvaväli toisiin liikkujiin, jolloin minimoidaan mahdollisten pöpöjen leviäminen.

Vastussauvojen avulla saa reilusti tehoa lisää liikkumiseen. Vatsalihakset aktivoituvat, yläkroppa työskentelee, askel pitenee ja kunto kohoaa.

Nautinnollista alkanutta kevättä kaikille.

Bubgypump%20reippailu-me.jpg
Venyttely%201pien-me.jpg

Pt-Lennu

Olen valmentaja, joka ohjaa rauhallisen tsemppaavasti. 

Teen henkilökohtaisia ohjauksia, pienryhmiä sekä ryhmäliikuntaa.

Rakastan luontoa ja luonnollista ravintoa.

Pyrin kirjoittamaan näille uudistetuille sivuilleni omakohtaisia kokemuksia ja näkemyksiä hyvinvointiin ja omaan arkeen liittyen.